sobota 3. listopadu 2012

Kuřecí maso na lilku s kus kusem





Dnes na mě smutně z lednice koukal LILEK a já se po několika dnech tedy rozhodla s ním něco udělat. Musím přiznat, že patřím mezi ty, co v kuchyni nechtějí strávit dlouhý čas a nechtějí umazat moc nádobí :D. I když mi tento hezký plán většinou nevyjde, tak nyní se povedl krásně.



Krátké povídání o lilku


Lilek můžeme znát také pod názvem baklažán. Je to cenný zdroj vitamínů a minerálů, obsahuje málo kalorií, pomáhá snižovat cholesterol a je také považován za afrodisiakum a to se hodí :D.

  • vitamíny: provitamin A, B3, B6, B5, B9 a i trochu C
  • výborný zdroj draslíku (důležitý pro funkci enzymů)
  • minerály a prvky: železo, hořčík, zinek a mangan
  • antioxidační účinky - obsahuje látky, které likvidují nebezpečné volné radikály podporující vznik rakoviny

RECEPT

suroviny:
  • lilek
  • kuřecí prso
  • olivový olej
  • koření, co hrdlo ráčí
postup:

Lilek nakrájíme na tenoučké plátky, pokapeme olivovým olejem, přidáme nakrájené kuřecí maso, okořeníme a vše vložíme do Remosky a pečeme cca 40 minut, je také možné vložit do trouby.





Pak už jen zalijeme kus kus vodou, necháme na boptnat a můžeme podávat.



Miluji jednoduché a vynikající recepty, opravdu jsem si pochutnala, což hned zlepší náladu do celého dne. 

Přeji dobrou chuť :)




2 komentáře:

  1. já jsem také dnes měla lilek, prostě dobrota :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za recept, alespoň už vím co provedu s tím lilkem co mám v lednici :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentujte, každý komentář udělá radost :)